התוכן הוא המלך

תקלות נפוצות בדודי חשמל

דוד החשמל הוא הדרך המקובלת ביותר כיום בארץ לחימום מים עבור המקלחת בחורף. והדבר הכי מבאס שיכול להיות הוא להיכנס למקלחת, להבין שהמים לא הצליחו להתחמם ושיש תקלה שצריך לתקן.

מי שלא מבין בדודים, ודאי יתקשה להבין היכן נמצאת הבעיה, אך אל דאגה, בכתבה הבאה נדבר על תקלות נפוצות בדודי חשמל.

 

תקלות נפוצות בדודי חשמל

 

תקלות נפוצות בדודי חשמל – גוף החימום נשרף

אחת התקלות המוכרות בדודי חשמל היא שהדוד הפסיק לחמם כי גוף החימום שלו נשרף. כשגוף חימום נשרף, זה אומר שכנראה הצטברה עליו הרבה אבנית שחסמה אותו וגרמה לכך שיישרף.

במקרה זה המים לא יתחממו ותצטרכו להחליף את גוף החימום. החלפת גוף חימום תיעשה על ידי טכנאי דודים בלבד, לא מומלץ לנסות להחליף אותו לבד.

 

תקלות נפוצות בדודי חשמל – קצר חשמלי

לעיתים כאשר הדוד לא מחמם זה בגלל שיש קצר באזור המפסק ואז למעשה האדם שמחמם את המים למקלחת לא יצליח לעשות זאת כי המפסק למעשה לא עובד.

במקרה זה יש להזמין חשמלאי. מדובר למעשה בבעיה חשמלית ולא בדוד עצמו. תוכלו לקרוא על עוד פתרונות לתקלות גם בקישור הבא: https://pakahom.com/heater-does-not-heat/

 

תקלות נפוצות בדודי חשמל- מערכת משותפת בבניינים

בבניינים משותפים יש מערכת משותפת לחימום מים. בחורף חימום המים נעשה באמצעות הדוד החשמלי. בזמן זה, מים קרים מהמערכת המשותפת נכנסים לדוד ומקררים אותו.

כדי לפתור תקלה זו, מומלץ להתקין את מערכת פקחום שתיצור שסתום בין המערכת המשותפת לדוד שבדירה. מדובר על תקלה נפוצה בדודי חשמל בבניינים משותפים שניתן לפתור בקלות היום.

 

תקלות נפוצות בדוד חשמל – בוילר דולק אך המים לא מתחממים

המתג האדום של הדוד הוא זה שמתריע שכרגע מתחממים מים, אך לפעמים אדם יכול לראות אותו דולק ובכל זאת המים לא מתחממים, אז מה קורה כאן בעצם? מצב כזה דורש בדיקה של מומחה.

זה מצב שמאחוריו יכולות להסתתר בעיות רבות כמו צינור שיצא מהמקום או נקרע, אבנית באזורים מסוימים ועוד.  טכנאי דודים יעלה לבדוק את כל חלקי הדוד ויחליף את החלקים שגרמו לתקלה.

באופן כללי חשוב להזמין פעם בשנתיים טכנאי דודים לבדיקה של המערכת.

 

תקלות נפוצות בדוד חשמל – בעיות בתרמוסטט

התרמוסטט הוא למעשה מכשיר שתפקידו לשלוט בטמפרטורה של המים כאשר הוא תקול אין למעשה ניתור של טמפרטורת המים.

חשוב לעשות בדיקות לכל חלקי הדוד פעם בשנתיים כדי שיהיה אפשר לזהות תקלות נפוצות בדוד החשמל כמו בתרמוסטט ולהחליף אותו בעת הצורך.

לסיכום, תקלות נפוצות בדוד החשמל מתרחשות בחלקים שונים שלו. בדיקה תקופתית קבועה והחלפת חלקי בלאי תמנע את רוב התקלות שעלולות לצוץ.

נכון, לרוב מדובר במערכת אמינה שנשארת תקינה להרבה שנים, אך ניתן לשמור עליה טוב יותר במידה ודואגים לבדיקות תקופתיות אלו.