התוכן הוא המלך

מי צריך גיזום עצים?

גיזום עצים יכול להועיל לנכס שלכם בכמה דרכים. כאשר אתה שוכך, אתה מקטין את מספר הענפים המסוכנים ומעודד צמיחה חדשה. ענפים חלשים יכולים גם לשבור ולפגוע ברכוש. בנוסף, גיזום ענפים חלשים יעודד צמיחה חדשה. ענפים צפופים עלולים גם הם לגרום נזק לרכוש שלכם. עדיף לשכור איש מקצוע שיש לו ניסיון במשימות אלה.

דילול הכתר גיזום עצים

דילול הכתר הוא דרך נהדרת לשלוט בצורתו של עץ. ניתן להשתמש בו כדי להסיר ענפים חלשים או ענפים בצורת V שעלולים להפריע לצורת העץ. גיזום עץ בדרך זו משפר את המראה הכללי של הנוף וגורם לעץ להיראות בריא יותר. זה יכול גם להפחית את ההשפעה של רוחות ולשפר את הבריאות הכללית של העץ. כמו בכל שיטת גיזום, עליכם לעקוב אחר ההנחיות והטכניקות המתאימות לסוג העץ שיש לכם.

דילול הכתר לגיזום עצים כרוך בכריתת גפיים לא בריאות שקרובות מדי למנהיג הראשי. לגפיים אלה יש בדרך כלל בסיס בצורת V ויש להסירן. בנוסף, אתה יכול להסיר ענפים שחוצים זה את זה או שיש להם מבנה חלש. דילול הכתר מסייע לעץ להשיג צורה מאוזנת יותר ויכול לסייע בשליטה על גודלו אם הוא גדל באזור מוגבל.

אחת הסיבות לביצוע דילול הכתר היא הגברת חדירת האוויר והאור לכתר. בנוסף, הוא מאפשר ליותר רוח לעבור דרך העץ, מה שמגביר את עמידות העץ בסערות. יתר על כן, דילול מעודד צמיחה של ענפים חדשים על פנים החופה, ומשפר את מבנה הענפים.
גיזום עצים

העלאת כתר

הרמת כתר היא שיטה להסרת ענפים נמוכים מעצים על מנת להגדיל את גובהו וצורתו של עץ. הוא משמש גם להסרת ענפים נמוכים ויצירת מרווח מתחת לעצים בנופים עירוניים. זה הרבה פחות מזיק לעץ מאשר הסרת ענפים גדולים ויכול לעזור להפוך את הגזע התחתון לבעל ערך רב יותר לבעלי הנכסים.

אם דילול הכתר אינו יעיל, הבורר עשוי להמליץ על הרמת כתר. סוג זה של גיזום צריך להתבצע רק על ידי בורר מוסמך. הם יידעו איך להרים נכון את הכתר, לעשות את החתכים הנכונים, ולהסיר את הגודל הנכון של גפיים וענפים. שיטה זו של גיזום עצים צריכה להתבצע מעת לעת כדי לשמור על בריאותו של עץ ולהבטיח בטיחות.

העלאת כתר כרוכה בהסרת הענפים הנמוכים ביותר על מנת ליצור מבנה להסרה עתידית. עם זאת, זה לא צריך לכלול הסרת ענפי גזע גדולים כמו זה עלול לגרום לפצעים גדולים, ריקבון נרחב, וחוסר יציבות ביומכנית לטווח קצר. על עצים ישנים ובוגרים יותר, גידול הכתר צריך להיות מוגבל לענפים ראשוניים וענפים משניים.

תוספת

עצים יכולים להפוך לסכנה לאנשים ולרכוש כאשר יש להם ענפים חלשים. גיזום יכול להסיר ענפים מסוכנים אלה ולקדם צמיחה בריאה. בנוסף, ענפים צפופים מדי עלולים גם הם לגרום נזק לרכוש שלכם. לאחר ביצוע גיזום עצים, ודא שיש לך בורר מוסמך שביצע את המשימה עבורך.

גיזום עץ אינו משימה קלה. זה דורש הכשרה וציוד מתאים. עדיף להשאיר גיזום עצי צל גדולים לאנשי מקצוע. אבל אם אתה מעוניין ללמוד איך לגזום עץ, אתה יכול להתחיל עם עץ קטן יותר, נוי או עץ פרי. אלה קלים לגיזום ודורשים רק כמה כלים בסיסיים.

גיזום קבוע יפחית את הסיכויים לנזקי סערה

יגן על אנשים מפני ענפים נופלים ויפחית את בית הגידול לנחשים ומזיקים. דילול וגיזום ציפוי הן שתי טכניקות נפוצות לגיזום עצים המסירות ענפים קרוב לגזע. הם נעשים לעתים קרובות כדי לאמן עצים צעירים ולשלוט בצמיחה.