התוכן הוא המלך

הצורות הנפוצות ביותר לגידול צמחים בבית

ישנן מספר צורות נפוצות של גידול צמחים בבית. אלה כוללים: מיכלי פלסטיק ופיברגלס, Dracaena trifasciata3, צמח ג'ייד, אצ'בריה ועוד. אתה יכול גם לבחור לגדל צמחים אקזוטיים כמו סחלבים ושרכים. לזנים אלה יש דרישות מיוחדות לטיפול נאות.

מיכלי פלסטיק ופיברגלס

אם אתם חושבים להקים גינה, אתם יכולים לקנות מיכלי פלסטיק או פיברגלס שהם אידיאליים לגידול ביתי. מיכלים אלה צריכים להיות ממוקמים בשמש. הקרקע במיכלים אלה חייבת להיות בעלת ניקוז טוב. אחרת, האדמה עלולה להיות רוויה יתר על המידה ולגרום למותם של הצמחים. גודל המיכל יהיה תלוי גם בגודל מערכת השורשים של הצמח. לדוגמה, צמח קטן יכול להיות ממוקם בעציץ גדול, בעוד צמח גדול יותר ניתן לשתול במיכל בגודל בינוני.

מיכלי צמחים מפלסטיק זמינים בצבעים ובצורות כמעט בלתי מוגבלים. הם זולים לייצור והם קלים, וזה נהדר אם אתם מזיזים צמחים הרבה. עם זאת, הם יכולים להיות שבירים, במיוחד אם הפלסטיק נוטה להיסדק או לדלוף. כתוצאה מכך, הם עשויים להימשך רק עונת גידול אחת.

למיכלי פיברגלס יש יתרונות רבים על פני עמיתיהם מפלסטיק. פיברגלס הוא גם ללא תחזוקה. זה יכול לשמש לגידול צמחים בחורף וניתן אפילו להשתמש בו בחוץ. פיברגלס יכול גם לשמור על הקרקע לפרקי זמן ארוכים. בגלל זה, זו בחירה טובה לשימושים מסחריים.

Dracaena trifasciata3

Dracaena trifascia הוא צמח בעל קנה שורש שהוא קשוח מאוד ואינו דורש גיזום. ניתן לגזום את הצמח מדי פעם כדי לעצב מחדש את צורתו או להסיר עלים מתים. Dracaena trifascina trifasciata הוא צמח קל להפצה באמצעות חלוקת קנה שורש או חתכים.

Dracaena trifascina הוא צמח בית פופולרי הדורש מעט מאוד תחזוקה וגדל בסביבות פנימיות רבות. העלים של הצמח ארוכים וחטובים, ויש לו גוונים ירוקים וצהובים. אתה יכול לגדל Dracaena trifascia בפינות חשוכות של הבית שלך והם ישגשגו.

אם אתם חדשים בגידול צמחים בבית, Dracaena trifascia הוא צמח אידיאלי מלכתחילה. ניתן לגדל אותו בעציץ וזקוק לאדמה לחה אך מנוקזת היטב. לאחר ההקמה, היא תדרוש הפריה פעמיים בשנה עם דשן נוזלי מאוזן. הוא יכול גם לסבול צל חלקי וישרוד תקופות ארוכות ללא אור שמש ישיר.
גידול צמחים בבית

צמח הירקן

יש לתת לצמחי הירקן כ-6 שעות של אור שמש בהיר ביום. כשהם צעירים, הם צריכים להיות ממוקמים באור שמש עקיף. ככל שהם גדלים, הם יכולים להתמודד עם אור שמש ישיר יותר. בנוסף לאור, יש להשקות צמחי ירקן באופן קבוע. עם זאת, הם אינם זקוקים להשקיה מיידית. אתה יכול לחתוך כמה ענפים כדי להאיץ את תהליך ההתאוששות.

צמח הירקן מגיע בזנים רבים. ישנם מעל 1,400 זנים של צמחי ירקן. חלקם מעובדים עם פרחים אדמדמים-סגולים או ורודים. זן השקיעה של הומל, למשל, זכה בפרס ההצטיינות של החברה המלכותית לגננות. סוג אחר נקרא ירקן דולר הכסף, אשר נבדל על ידי העלים הכסופים-כחולים שלו וקצוות הבורדו. הוא פורח עם פרחים בצורת כוכב בתקופות שונות של השנה.

צמח ירקן זקוק לאור בינוני עד בהיר ולפחות 4 שעות של אור שמש עקיף ביום. אם הוא יקבל יותר אור שמש מזה, הוא יגדל רגליים וכבד עליון. מסיבה זו, עדיף למקם צמחי ירקן בחדר עם אור עקיף. הם מעדיפים טמפרטורה של 65-75 מעלות פרנהייט, אך יכולים לסבול טמפרטורות קרות יותר. צמחי ירקן לא אוהבים לחות גבוהה.

אצ'בריה

בעת גידול צמחי אצ'בריה בבית, אתה תמיד צריך להשתמש בכלי מעוקר. כדאי גם לייבש היטב את החתכים לפני השתילה. ברגע שהעלים נובטים, אתה יכול להשתיל את הצמח באדמה. אצ'בריות גדלות היטב במשך שנים רבות כצמחי בית, אך הן יהפכו לרגליים ככל שהן מתבגרות.

צמחי אצ'בריה גדלים בצורה הטובה ביותר במיכל מנוקז. הם רגישים להפריית יתר ועלולים לסבול משורשים נרקבים. כדי למנוע בעיה זו, תמיד לשתול את הצמחים שלך בעציצים עם חורי ניקוז. כמו כן, הימנעו מריסוס העלים בקוטלי חרקים מכיוון שהדבר יפריע לציפוי השעווה שלהם.

קל לגדל ולטפל בצמחי אצ'בריה. הם דורשים אדמה מנוקזת היטב ואור שמש מלא או חלקי. כשהם בוגרים, הם זקוקים למעט מאוד מים. הם יכולים לגדול בקוטר של עד 30 ס"מ ובעלי עלים מאובקים ומבריקים. כתוצאה מכך, הם אידיאליים לגידול בתוך הבית.