התוכן הוא המלך

ביטוח מבנה משותף

בעבר בתי המשפט פסקו לא פעם שבמקרים מסוימים בהם התרחשו תאונות שונות, מי שנאלץ לשלם פיצויים היו בעלי הדירות בבניין המשותף. כך, למשל, כאשר אחד מהשכנים עבר בחדר המדרגות ונתקל באופניים ששכן אחר השאיר ושבר את רגלו, בעלי הדירות בבניין נאלצו לשלם לו פיצויים. מה שלא כולם מבינים, זה שכאשר מדברים על בניין משותף, מדברים על תחזוקה שכולם אחראים לה. אי אפשר להעביר את האחריות מאחד לשני ולכן ביטוח מבנה משותף זה עניין כל כך משמעותי. במידה ויהיה לכם ביטוח אתם תוכלו לישון בשקט, כי תדעו שאפילו אם משהו יקרה, לא אתם באופן אישי תצטרכו לשלם פיצויים, כי חברת הביטוח תישא בתשלומים הללו.

ביטוח מבנה משותף

מי אחראי לטיפול בנזקים השונים בבניין?

ככל שהבניין המשותף שבו אתם גרים יותר גדול, כך טבעי שגם יהיו יותר תקלות בכל מה שקשור לתחזוקה שלו. בבניינים משותפים גדולים יש הרבה עוברי אורח, ולא כולם מקפידים לשמור על הרכוש הציבורי בדיוק באותה הדרך. כתוצאה מכך יש הרבה תקלות, בלאי ותיקונים שצריך לבצע. אותם תיקונים עלולים לעלות לא מעט, ולכן, אם אתם לא רוצים להגיע למצב שבו אתם מתווכחים עם השכנים שלכם בכל פעם מחדש על מימון התיקונים, כדאי שתעשו ביטוח מבנה משותף. אם יהיה לכם ביטוח מבנה משותף תוכלו לפנות אל חברת הביטוח, להציג בפניה את הנזק שנגרם לבניין שלכם ואת הדרישה לכיסוי, וכך יהיה לכם איך לממן את העניין. כדאי לדעת שכאשר מדברים על ביטוח מבנה משותף מדברים כמובן על ביטוח שמסייע גם במקרים קיצוניים כמו:

  • סכנות ופגיעות שנובעות מאש
  • רעידות אדמה
  • נזקים שנגרמים למעליות בבניין
  • פיצוצים בצנרת המים ועוד

לכן אין בכלל מקום לחשוב פעמיים, כי על ביטוח מבנה משותף  לא מוותרים.

מי יממן פיצויים לגורם שלישי שנפגע בבניין?

התחזוקה של בניינים שונים דורש לא מעט זמן, תשומת לב וגם כמובן כסף. זו הסיבה שבגללה לא פעם אנחנו רואים שוועדי הבתים, במקום לתחזק את המבנים המשותפים כמו שצריך, מזניחים אותם, ולא אחת זה נגמר באסון. לדוגמה, האם ידעתם שאם עובר אורח יעבור על יד גדר הבניין המשותף שלכם ויפגע ממנה כי יש בה בליטה כלפי חוץ, הרי שאתם תצטרכו לשלם לו פיצויים? זה נכון, הפגיעה לא חייבת להיות חמורה, אך במידה וזו כן תהיה פגיעה קשה שתשפיע על כושר העבודה שלו, אתם צפויים להתמודד עם תביעה משמעותית ביותר. לכן, אם אתם לא רוצים למצוא את עצמכם במצבים האלה, כדאי שתעשו לא רק ביטוח מבנה משותף, אלא רצוי מאוד לבדוק מה בדיוק הביטוח הזה כולל. אתם יכולים להוסיף לביטוח הבסיסי שתעשו לבניין שלכם גם ביטוח צד שלישי ובהחלט כדאי לחשוב על כך בצורה חיובית.